Isnin, 8 Ogos 2016

ANAK



8 Ogos 2015... anak kedua aku ADIN HAFIZ dilahirkan di HKL, time tu memang aku gabra cause my wife (at that time laaa) was diagnose with CIDP and baru sahaja sembuh sepenuhnya, jangan cakap laaa berapa banyak asap aku sedut... takut wife aku pergi cause doctor said there's a big possibility she can die on the table... aku doa, dan berharap pada tuhan agar keduanya selamat...

8 Ogos 2016... Genap ADIN berumur setahun... alhamdulillah ALLAH berikan dia kesihatan dan dirahmati aku dengan seorang anak yg ceria.. Aku sangat bershukur pada pencipta,

but... tapi...

pada tarikh yg sama aku gembira.....

aku diperlakukan dengan kejam oleh beberapa manusia yang katanya berilmu (sijil bergulung).. diberi kuasa untuk menjalankan hukum ALLAH dibumi ini... tapi dengan tiada perasaan telah memisahkan aku dengan darah aku,, my blood, proof of my existence... IMAN HAFIZ & ADIN HAFIZ.... dengan sebab isteri aku sudah tidak mempunyai perasaan terhadap aku,, makhamah syariah AU2 keramat telah dengan sombongnya menceraikan aku dengan isteri aku.. tanpa kerelaan aku,,, (DENGAN NAMA ALLAH... AKU NYATAKAN.. AKU TAK REDHA, MOGA ALLAH MEMBALAS TINDAKAN KEJAM MAKHLUK ITU DENGAN LAKNATNYA DI DUNIA DAN AKHIRAT...)

malas aku nak explain kenapa isteri aku buat mcm tu,, later on google laaa sendiri,

dunia hampir kiamat,, aku ulang.. the end is near, bila manusia ambil tugas tuhan, hari ni kau diatas,, kau tunggu wahai makhluk yang dilaknati... ure time will come...

after that horrifying event happen, aku diiring oleh pegawai polis keluar dari makhamah... di geledah beg aku (please laarrrrr moron, kalau aku bawak senjata lu dah jumpa malaikat maut, aku bukan gilaaaa, aku ada tuhan, haram ambil nyawa orang,, kecuali.. google).. maybe cause aku mengamuk dalam makhamah tu,, tapi hanya bercakap, takda aku naik tangan...  then aku nampak 2 makhluk bodoh intai dari pintu,, dia perasan aku nampak terus lari.... orang yg benar tak takut apa laaaa bangang,, bersijil tinggi ilmu agama katanya,, tapi takut mati,, penakut!!!!

tunggu laaa LAKHNAT ALLAH sampai...

soo,, isteri aku dah terlepas cakap dia nak bagi aku rumah... sejuk sikit hati aku cause tak sia2 usaha aku membeli rumah tu, (rumah dan loan dua nama, sapa tau nak buat camana e-mail aku)

but yang paling buat aku down, macam jatuh dari gunung,,, anak2 aku,,, kesian diorang, sekarang ada 2 rumah, kejap sana, kejap sini,, harapan aku ALLAH will guide them both.. will show them the stairway to heaven,, insyaallah..

seriouslly aku down..... ALLAH guide me.....please

will continue later.. aku nak nangis.. smoke and coffe


5 ulasan:

  1. Salam. Manusia diuji untuk tingkatan darjat atau makam seseorang. Nabi Muhammad saw diwafatkan anak lelakinya ketika baginda masih lagi hidup. Tetapi Hafiz tak kehilangan mereka cuma dipisahkan saja dan masih lagi boleh berjumpa mereka. Siapa lagi sedih, Hafiz atau Baginda. Ingat..Allah bersama orang orang orang sabar dan lurus hatinya.
    Inshaalah..

    BalasPadam
  2. terima kasih uncle.. insyaallah, saya akan berusaha menguatkan diri menerima kenyataan,, meneruskan sisa2 kehidupan... harap banyak dosa saya diampunkan dengan ahsebab bala ini.. ALHAMDULILLAH

    BalasPadam
  3. Itu bukan bala..jln ini adalah yg terbaik buat Hafiz.Jgn kita menjadi manusia yg mencipta dosa buat org lain.

    BalasPadam