Selasa, 16 Ogos 2016

ANAK 3 - QADA dan QADAR



yup... after a week of pain and tears..  Thy Lord showed me... it wasnt meant to be!!

bila kita ditimpa bencana, sebagai hamba yg lemah, the first thing we usually do is taking it emotionally,, so we feel angry.. yell... cried.. thankfully ALLAH is always there for his humble servent,, pesuruh ALLAH,, the son of GOD (which in torah means the servent of GOD, google!!!!)..

dah seminggu tragedi itu berlaku... hari ni aku bersyukur pada ALLAH,, memberi aku jalan baru untuk aku meneruskan hidup.. anak-anak.. hujung minggu ill have fun with them....

hidup.. macam tengok indie movie... penuh drama... TUHAN akan uji kita,,,

Forest Gump:- "Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get."

fahamkan,, perjalanan hidup dah ditentukan.. ajal, maut, jodoh pertemuan.. hak dia kan

jadi setelah seminggu aku mendramakan diri (indie drama,,, aku tak suka drama melayu).. aku menerima ketentuan ILAHI dengan redha... sebagai seorang pembawa watak, aku hanya melakonkan apa yang diarahkan,,,

jadi pada makhluk yang merosakkan hidup aku.. aku maafkan,, mintalah keampunan dari yang maha pengampun,... dan janganlah ulang

ALHAMDULILLAH



3 ulasan: