Isnin, 29 Disember 2014

SIN







Pada anda yang minat Brad Pitt for sure pernah tengok movie ni. Pernahkah anda fikir mesej yang ALLAH cuba sampaikan melalui ilham yang diturunkan kepada penulis cerita ni, untuk makluman anda yang malas membaca, this is base on the bible; in the Book of Proverbs 6:16-19, tak salah baca bible, sebelum tu baca al-quran dulu, jangan jadi macam burung, hari-hari mengaji, maksud yang ALLAH nak sampaikan satu pon tak faham, kat playstore dan appstore boleh download terjemahan al-quran, the wonders of thy lord.. baca,,, dengan nama tuhanmu yg telah menciptakan kita semua;

tujuh dosa


Malaysia, tanah yang selama ini aman.... ALLAH turunkan bala, banyak negeri ditenggelamkam banjir, tak terfikir kah anda semua ini DOSA 'SIN' siapa, ALLAH marahkan siapa, bala ini nak ajar siapa, bagi anda yang kepala dah tak berapa betul, mesti kata ini bencana alam, ada sebab saintifik di sebalik kejadian ini, pergi laaa kaji kalau pandai sangat, bagi aku yang sekadar lulus SPM, ini semua balasan TUHAN yang esa atas dosa-dosa kita. Siapa 'kita' dalam ayat tu, wallahua'lam, dia saja yang tahu bala ini nak ajar siapa, nak cuci dosa siapa, nak ikutkan aku pon berdosa pada dia, adakah kerana perbuatan aku. OOO tuhan tolonglah jangan aku punca bencana ini.
Bagi pemimpin negara baik kerajaan maupon pembangkang, sekolahkan diri anda sebelum TUHAN sekolah kan anda, 

Dari engakau kami datang dan padamu kami akan kembali, kau permudahkanlah perjalanan kami menuju mu ya ALLAH, ampunilah dosa kami, ibu bapa kami, isteri-isteri kami, anak-anak kami, semua abang2, adik2 dan saudara mara kami, sahabat-sahabat kami, dan seluruh hamba-hamba mu ya ALLAH, kami rindukan syurgamu, ALLAH, AR-RAHMAN, AR-RAHIM... tolong kami..

bacalah AL_FATIHAH sebanyak yang mampu..... dia akan tolong kita....




.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan