Ahad, 19 Mac 2017

SABAR

Marah!!! sifat panas, darah naik kepala, dalam animation barat selalu bila sesuatu karekter itu marah mukanya akan merah, telinganya berasap, marah itu api dan syaitan dicipta dari api, secara mudahnya bila suatu makhluk itu marah dirinya dikuasai syaitan, (agaknya laaa sebab aku tak pandai), 

Bila marah semua sifat kasih sayang, cinta, belas kasihan dan persahabatan hancur, binasa.. habis dilupakan, yang ada hanya api yang dihembuskan syaitan dengan senyuman gembira, kerna berjaya merosakkan hamba allah, 

Dalam bahasa kapaknya aku letakkan begini.. bila marah kuasai diri, sifat hamba, yang selama ini merendahkan diri, menyembah tuhannya, cinta pada tuhan, GONE, hamba berubah menjadi tuan, dari menyembah menjadi yang disembah (takut aku nak tulis).. bukankah itu SYIRIK, menyamakan diri dengan ALLAH

aku berhenti kat sini.. aku takut apa aku tulis ini salah dan dimurkai tuhan..

ampunkan aku wahai yang memegang nyawaku!!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan