Isnin, 19 Januari 2015

BILA IZRAIL PANGGIL AKU?

Kalau ikut kebiasaannya, malaysian muslim kenal siapa IZRAIL, terima kasih kepada sistem pendidikan kita yang bagi basic islam education pada malaysian muslim, at least laaa. Deep islamic study aku rasa tak sesuai pon untuk mereka yang akalnya tak cukup akal lagi, especially tarikat, tasauf dan yang sewaktu dengannya. Bila habis jer sekolah ramai-ramai la pergi cari master of the force, macam yoda dalam star wars, morpheus sifu pada neo dalam the matrix.. Soo nak jadi master first step kena laaa cari master sifu... AL-Quran tu adalah guideline bagi setiap sifu selepas wafatnya rasulallah, nabi Muhammad s.a.w. Pergi cari!!!!!!


Pernah rasa mati. Pernah rasa dicuit, bermesra dengan Izrail, kalau masih boleh duduk depan pc  tak la kot, antara step to be a master is matikan diri kau sebelum mati, ramai pernah dengar ayat ni especially kalau korang lepak dengan budak2 sufi or tasauf kat kedai mamak.



Dalam movie Armageddon, part bruce willis tekan bom, lepas tu dia flashback backwards, nampak semua benda dia pernah buat in reversed mode. Aku tak tipu time aku kena benda nie. semua benda flashback in reverse, aku buddjet Izrail nak cabut nyawa, tersenyum aku, lama dah aku tunggu kau. in the end aku kembali bernyawa, ALLAH bagi aku EOT - extension of time, dosa aku banyak tak settle lagi, repent, repent,repent.. forgive me my lord, for i have sin... kira rezeki aku laaaa... di beri peluang cari jalan ke syurga, indah, full of wonders..

Hidup adalah perjalanan menuju mati, wajib bagi makhluk

Tiada ulasan:

Catat Ulasan